"Att gilla en själv är början på en livslång kärleksaffär..."

Det finns inte många filmer som jag tycker att man verkligen lär sig något användbart av, färre sådana som man lär sig något som man inser gäller en själv. Efter nattens film kan jag hur som helst säga att jag har insett något om mig själv:
    Jag har en kärleksaffär!
Med mig själv.
Då "att gilla sig själv är början på en livslång kärleksaffär!" Detta är ett av många citat ur filmen som jag tycker att ni alla ska springa ut och hyra.
Det kanske låter egoistiskt att ha en kärleksaffär med sig själv, men det måste ändå vara den bästa sorten. Inga sårade känslor...Hmmm...Om man inte är en väldigt väldigt otrevlig person, då finns ju risken att man sårar sig själv, men förrutom det är det överlag ett väldigt behaglig och roligt förhållande. Hela filmen kändes som en lång livsläxa, nästan så man ville ha anteckningsblock och en liten IKEA penna att skriva ner allt Rupert Everett sa med den eleganta tonen som gjorde att man ville hoppa in i filmen. Som avslutning kan jag bara säga att det är sant vad de säger:

Alla snygga, smidiga, heta och eleganta killar är gay!

(En idealisk äkte man)