Flicka lilla

Med alla mina tillhörigheter packade är jag nu klar att lämna Maldon. Tragiskt med tanke på att rummet jag bor i är underbart stort, trägolv och en härlig säng. Visst känns det som om jag står i ett kylskåp, men under de två veckorna har jag nästan accepterat att Storbritannien, England, Brighton helt enkelt är KALLT.

Min nya handväska från Primark (Ja syrran, du ska få en bild av mina nya saker) är packad till max, Converse skolväskan innehåller samtliga skolböcker och resäskan står återigen halvöppen fylld av de få kläder jag lyckades ta med, hårtork, plattång och... Ja ni fattar. 
Nästa stopp blir Sackville där jag blir kvar till den 21 och sedan får jag se vart jag hamnar. Spänning i all ära, men heltäckningsmattorna i badrummet hoppas jag kunna undvika så mycket det bara går. 

Idag måste uppsatsen skrivas och med tanke på flytten, tröttheten och brist på kläder kommer nog det inte bli rätt. 
När en flicka inte vet vad hon ska ha på sig under morgondagen, då är det någorlunda svårt att fokusera huvudet på det argumentativa uppsatsen om "varför man inte ska dricka flaskvatten". 
"Du dricker ju själv flaskvatten, flicka lilla". Har jag fått höra av alla runtom mig. 
   - Ursäkta, kalla' du mig liten?