Utgång i G-stad = längtar till Brighton

Nu när hetsen efter lillsyrrans födelsedag har lagt sig skulle man kunna tro att en våg av avslappning sköljer över mig, men jag känner mig som en zombie. Att gå på stan är inte min grej om jag inte har pengar som jag vet ska spenderas på kläder :p Så att springa runt på stan i jakt på presenter och klänningar till födelsedagskvällen har slitit en del. Torsdagen var det äntligen dags för henne att fylla 20 år och en mysig hemma-fest följdes av utgång till stans enda hyfsade klubb: SunCity. Förrutom fjortisarna som knuffades och trampade på oss så fort tillfället uppenbarade sig, var det en superkväll och viktigast av allt hade födelsedagsbarnet en bra kväll! :) Vilket gjorde mig till en glad storasyster.

Fredagen var det Maria och jag gick ut, återigen till klubb- Suncity efter en mindre, privat förfest. Väl inne började vi smutta på varsin Redbull och skrattade oss igenom två timmar innan vi drog till dansgolvet. Återigen var det att bli påtrampad, knuffad och få en metallarmband i huvudet. Kul! Det är priset man får betala för att man vågar sig ut på stan.
Lördagen var det åter ut, och den här gången med en flicka vid namnet Persson. Hangloose fick äran och natten dansades bort och avslutades milt när vi trötta hoppade in i bilen som förde oss hem. Det blev alltså tre halvhyfsade utgångskvällar som endast förgylldes av de söta Suncity-bartenderna. Vilket innebär att jag fortfarande längtar till Brighton's uteliv där varje natt, tro det eller ej, inte avslutades med att man blev knuffad av små-tjejer. 

Måste säga att det var en tjej som klistrade sig fast vid mig, på en mindre tom område och försökte knuffa undan mig. What's the deal?!! Äh, bitter är jag väl inte. Jag ska ju inte stanna här länge till!!