Min Italien resa

Med fötterna på bordet och teven som visar en av mina absolut favoriter känns det som dags att återigen uppdatera min kära snowcap sida. Under Toscanas sol måste vara en av de mest underbara filmerna som visar upp Italiens vackraste och charmigaste sidor.
Det är till den Italien jag planerar en resa. Toscana, Milano, Rom och Venedig står på reseplanet. Några andra resor jag planerar är till Frankrike, Paris, New York, Peru, Moskva och Iran. Den tiden är dock inte riktigt inne än.
För tillfället försöker jag få mitt tillfälligt permanenta rum att lika lite mindre som ett förråd och lite mer som ett rum för en ung vuxen. Om det låter vettigt.
Efter sommar resan till Gotland där gatorna påminner Italien och där glassbaren utgjorde min och systerns favorit ställe att besöka lite spontant innan läggdags  närmade sig - är tiden inne att anpassa sig till Gävles lite mindre kreativt byggda gator där sandhögar och traktorer invaderat stadens centrala punkt. Inte det lättaste att göra men mina resor och det ständiga flyttande som jag blev känd för under de tre månaderna jag bodde i Brighton har lämnat sina spår och efter ett par veckor är livet i full gång här i min lilla hörna av världen.
En kreativt skrivande kurs har fått min nästan fulla uppmärksamhet. Den delar sin tid med presentationen som jag jobbar på förfullt. När jag inte jobbar övertygar jag mig själv att det är dags för en joggingrunda och de gånger jag lyckas övertala mig själv till det blir det en trettiofem minuters runda. Visst är jag duktig?