Flummig som jag anses vara

När jag äntligen nått punkten då jag vet att en utbildning är det jag vill ha. Det jag är redo att anstränga mig och jobba för, får jag åter lusten att hoppa på ett plan och resa mot det okända. Vad sägs om en roadtrip genom USA? Montana - Montana Sky, New York - A womans scent, Seattle-  Sleepless in Seattle, San Francisco - Charmed, New Jersey - One for the money. Listan är oändligt lång. När man spenderat så mycket tid med att läsa och se filmer är det endast naturligt att ens resemålslista vid femtonårs åldern ska ha fyllts upp av ställen man redan upplevt i fantasin. Även om min lista är lång nog för att räcka till min trettioårs dag - om jag snabbar på - så tilläggs destinationer med tiden. Hong Kong, Moskva, Berlin och Kapstaden har börjat låta mer och mer lockande med tiden.
Mest aktuellt är däremot New York. För tillfället iallafall, så flummig som jag anses vara så kommer jag väl ändra mig hundra gånger innan den första flygresan blir aktuell. 

Till sommaren hade jag räknat med en resa till Paris eller Italien, med omständigheterna kommer jag nog skjuta på resan och spendera sommaren som en arbetande kvinna. Om det är något jag vid 22 års åldern kan kalla mig - en kvinna. 
Ni mistar om ni tror att jag alternativt skulle välja att kalla mig själv för en man, trots att många av mina intressen skulle kvalificera mig för det - om vi levde på 1800-talet. Däremot är jag inte ännu inte säker på när en flicka blir en kvinna. Om man bortser från de som med stöd mot religion och vetenskap använder biologiska skillnader för att kasta en person från den ena fasen i ens liv till den andra. 

Hmm, glöm inte att jag varnade dig för att jag var flummig redan i textens rubrik.