Uppsala och return av the cake

Med en tentas avslut är det meningen att man ska ta en tentaöl, slappna av - och sedan kasta sig in i pluggandet inför nästa tenta. Förr förra tentan firade jag med en resa till underbara Venedig. Därför fick det bli en STOR sushi på väg hem efter salsskrivningen igår. Eftersom min lillasyster är hos mig, hade all disk jag samlat på mig i  studentrummet lyxigt och väldigt praktiskt nog försvunnit. Det lönar sig att ha en "house-guest".
15 bitar sushi senare tog vi en två timmars tupplur och vaknade med ett samtal från sötaste Helena. Gotlandstjejen som flyttade till Uppsala. En halvtimme senare bestämde vi för att fika i hennes stad så det blev en tågresa över till grannstaden där vi promenerade över till Max. Ett par timmar senare gick vi hem till hennes nya lägenhet där jag fick spana in inredningen. Inte nog med att hon hade sjuuukt snygga färger på stället - hon hade dessutom köpt min bakelselampa!!! Damn.
En underbar post-tenta träff med den underligaste tjejen någonsin! Den enda jag träffat hittills som dricker sin espresso ur en värmeljus behållare...
You gotta love it!