It's all about the fokuspunkt

Har du känt hur uttråkad man blir när man inte har någon fokuspunkt? Det där som driver dig. Anledningen till varför du sliter som du gör i nuet. I sådana stunder brukar jag hamna i en mental koma och det brukar oftast leda till dagar spenderade i soffan med mängdkonsumtion av serier, skräpteve och en massa popcorn. Eftersom det i längden blir jobbigt att äta två micropopcorn påsar om dagen, inte för att nämna att man tröttnar på att det fastnar i tänderna, så letar jag ständigt efter nästa deadline. Som underhållning! Men, även som räddning mot massinköp av micropopcorn.

Även om mitt nyårslöfte var att äta nyttigare och jaga min framtid med större beslutsamhet så var jag glad när mejlet trillade in i min inbox och berättade att fredag var deadline. Nu har jag både en musikrecension och en kåseri att skriva så nu slipper jag pressen att handla in micropopcornen. Look forward to it!

Lika trevligt är det att detta sker under samma vecka då jag har över hundra sidor att läsa och då min sötaste lilla Elena kommer på besök! Ska inte klaga nu. Nej, jag väntar med det till när jag har brist på jobb och sitter uttråkad framför Sex and the City boxen.

Som om det kommer att hända!
 
                            Nattens musik: http://www.youtube.com/watch?v=xN82gSo85O4