My Ikea

Idag valde jag att skolka från halvtimmes föreläsningen som skulle avsluta veckans första lektion och göra min första solo-resa till Ikea. Varje students, nyinflyttad par eller singel tjejs "Mecka". När min storasyster lämnade fastlandet för att bosätta sig på Gotland, och varje gång hon återvände hem spenderade hon minst en hel dag på Ikea. Utan att ha det tålamodet att vandra runt i timmar efter de perfekta gardinerna eller hyllorna hade jag noll förståelse för denna passion. Visst, hennes besatthet kan förklaras med att hon studerade produktdesign och hade en treårig prenumation på 'Sköna hem'. Detta till trots älskade hon Ikea med samma passion jag lägger ner för att leta upp stället med det perfekta kaffet. I was lost.
   Hela tiden upprepade hon att jag skulle förstå när jag flyttade. Ha, eller hur.

Efter flytten, kan jag säga att jag förstår. Idag sprang jag runt och proppade två gula Ikea kassar fulla med Ikea prylar jag kom fram till att jag inte kunde klara mig utan. För trots att jag övervägde mellan om jag skulle ta det vid nästa tur kom jag fram till att det trots allt vore bäst att köpa dem NU!
   Så, efter tre virriga timmar på Ikea lyckas jag slutligen släpa mig till Ikeabussen som skjutsar dig gratis till och från Ikeas marker. Tre turer fram och tillbaka med bussen senare (glömde gå av väl tillbaka i stan så jag hamnade åter vid Ikea) var jag äntligen hemma. Hemma i värmen. Två timmar senare hade jag kokat ihop lite pasta, köttbullar och gröna bönor. Välbehövt för det finns inget som gör en mer hungrig än att shoppa.

Nu sitter jag med mina nya lakan, på min nya vita filt och ser på mina nyinköpta värmeljus. Kan det bli bättre?
Tja, imorgon ska jag agera hemmafru och baka en kladdkaka för min goda vän Elena och hennes lilla Anton. Jag gissar på en Sex and the City maraton och en massa skvaller.

Ibland är det lite mysigt med en riktig tjejkväll med en riktigt bra väninna! Något att tänka på.

1
Parisa

Jag är så stolt över dig gumsan! Gud vad kul att fixa med lägenheten :) Ser fram emot att komma och hälsa på dig och fylla din lägenhet med en massa presenter! Älskar dig!