Jag kan helt plötsligt inte röra på mig

Visst är det torsdag idag? Dagarna bara flyter ihop när man inte har ett schema som informerar en om dagens aktiviteter. Så fort jobbets sista pass avslutades så hoppade helt plötsligt veckans alla dagar in i en skål och rördes ihop. Idag är det torsdag men det kunde lika gärna ha varit tisdag.
 
Just nu sitter jag med en kopp kaffe (med grädde såklart) och en bit nybakad chokladtårta med chokladgrädde och hallon vid sidan om. Tårtbiten är bakad av min fantastiska lillasyster som för fem minuter sedan sprang in med två assietter dekorerade med en tårtbit och en minisked.
 
- Åhhhhh, guuud vad GOTT!! Sa jag och storarsystern i kör innan min andra halva ropar ut att det är tid för Instagram.
 
Som de Instagram-nördarna vi är flög bådas Iphones upp för att fota sönder tårtbiten innan första tuggan.
Förutom att min syster inser att den svagaste nivån på dimmerlampan bakom henne inte räcker till. Med en nick bakåt lät det som hon sa: Sara, kan du...?
 
Vilken människa!!! Har du hört på maken??!!! Jag kom på hundra saker att säga; Eh, nej jag kan verkligen inte. Jag kan helt plötsligt inte röra på mig. Jag sitter fast i soffan. Om jag rör mig förlorar jag min fot --- för alltid!
 
Istället blev det en suck och "Äh, latmask!". 
 
Idag spenderades morgonens första fem timmar i soffan tillsammans med ett husletarprogram och en kopp te. Sedan hann jag precis städa upp lite i köket, innan min mor och far kom hem från jobbet.
(Inte för att samla pluspoäng, men mina systrar satt kvar i soffan medan köket fick sig en nyrenoverad-look! Just saying!)
När jag kom ut från duschen fann jag hela familjen i köket och med en stuts hoppade jag upp på diskbänken och satte igång att blanda ihop kaffemix (vatten och kaffepulver).
 
Två timmar senare klev Parisa in med en halvtrött liten kille som lades ned på golvet där han genast började sparka vilt med fötterna.
Sedan så blev det en buffémiddag med ris, kyckling, mozzarella sticks, kinesisk gryta med kyckling och champignoner och sallad vid sidan om.
 
Inte för att säga att jag inte äter när jag är hemifrån! Men, man kan kanske påstå att jag inte äter riktig mat - eller kanske till och med påstå att jag bara äter ostmackor... Inte att det är så, men man skulle med all rätta kunna påstå det.
 
Idag har helt enkelt varit en riktig mysdag! Med en massa god mat! Bästa att njuta medan man kan!