En snabbis. En biljett. En hemresa.

15.57 igår skickade jag c-uppsatsen till min handledare. Deadline var 16.00 och med huvudet tömt på all funktion, kroppen tömd på energi så stirrade jag in i dator skärmen i tio minuter innan jag kom igång igen. Det var som en scen ur terminator när roboten sakta stängs ned och det röda laserljuset (som signalerar liv) släcks.
Sedan gick jag till köket, famnen fylld med tre veckors disk, dammsög rummet tills det var fläckfritt, skrubbade rent badrummet innan en nyduschad Sara gick ut ur sitt rum för första gången på fyra dagar.

På stan väntade min mor för att få bjuda mig på ett ordentligt mål. Efter två veckors mackor, hamburgare och tonfisk blev det en 250 g medium stekt biff på jensens! Och du behöver inte ens fråga om jag fick i mig hela.
Svaret är ja!!! En massa potatis och hinkvis med sås. Hej, mitt namn e Sara och jag är en foodaddict! Efter maten blev det en tur förbi Nk julskyltningen där jag fullkomligt slukade sagorna!

Idag har det vart en snabbis på stan, för det är ju ingen riktig jul om man inte vid minst ett tillfälle får chansen att låta sig bli runt knuffad. Påtrampad. Och armbågad.
Men hem lyckades jag komma. Med en köpt biljett lyckades jag snabba mig tillbaka till centralen. Med kaffe och lite choklad fick jag tillslut tillochmed plats PÅ tåget.
Sen började tåget åka. Det åkte och åkte, hela vägen till Uppsala.

Nu åker den inte längre... Jag sitter nämligen på ett SJ tåg i Sverige. Och då slutar tågen åka för att...
Tja, jo, för att... Det är kallt? Snö?