Inte schysst

Solen skiner, äntligen för första gången på en evighet. Himlen är blå och det finns goda förutsättningar för att dagen ska kunna klassas som en av sommarens mysigaste söndagar.

Tja, förutom att jag just denna morgon, vaknar med halsont och allmänt krasslig förkylning. Trevligt. Igår satt vi på jobbet och klagade på hur midsommarafton närmar sig snabbt utan att solen har förgyllt staden med sin närvaro. Den vanliga gyllenebruna färgen som man snyggt kan matcha till precis VADSOMHELST är obefintlig och när jag för första gången på en evighet handlat in flera sommarklänningar - så visar sig inte ens solen.

Eller, den gör ju det...men jag är ju fast inomhus. Vet inte riktigt vem som bestämmer sånt här.. Men, jag får den distinkta känslan av att HAN/HON/WHOEVER inte gillar mig. För varje gång solen skiner så befinner jag mig antingen i förkylningsKOMA/på jobbet eller kan av andra skäl som är privata inte delta i sommaraktiviteter.
Inte schysst!!!

Fast besluten att bli bra är jag, vilket betyder soppa, lök, vatten, vicks och alvedon. Detta i kombination med dagens femte film. Ja, jag hoppas på att bli bra väldigt, väldigt snart.

Nu ska jag dra igång Safe House - medan solen skiner in i mitt fönster. Åhh, vad glad jag är att jag inte har rullgardiner... Tror det är dags för en tur förbi IKEA snart.