Inget att skämmas för! Alla gör det! Eller?

En kaffekopp, ett par bitar av Palle Kulings mjölkchoklad och ett avsnitt av Lyxfällan har precis tagit slut. Och här sitter jag, under bordet. Jag vet inte riktigt varför, men det är något mysigt med det - att sitta under bordet alltså. På riktigt. Kanske för att det påminner om när man som barn gömde sig under bordet och fick en känsla av att man befann sig i en helt annan verklighet.
 
Så underbart att kunna ta en paus från verkligheten ibland. Rekommenderar det! Sedan så är det ju faktiskt inte riktigt så att jag är ihopkrupen under ett litet matbord. Jag har faktiskt ett barbord! Bara för att inte ge en felaktig bild nu. 
 
Det är såna här stunder då man är glad att man inte har en publik. Inte någon som kommer komma in genom dörren och fånga en i en pinsam stund. Som när man sitter och läser Cosmos senaste "50 lista på hur killar tänker" och fnittrar som en 14 åring. Sedan så kan man ju sjunga lagom högt favoritlåten från när jag var 15 och själv välja vilken falsk ton man ska välja. För det finns faktiskt ganska många att välja mellan. Fler än man tror.
 
Vilken tur att jag har snälla grannar som inte klagar!
 
Och känner man inte för att sjunga, så måste man inte. Man kan bara höja volymen och välja favoritpryl som ska agera som mikrofon och mima. Med sina absoluta favorita gester och låtsas att man har sin drömpublik. Avslutningsvis så måste man buga och bocka för de smattrande applåderna. Allt annat vore ju oförskämt!
 
Vill man inte sjunga så är det bara att plocka fram luftgitarren och spela i bakgrundsbandet!
 
Det är inget att skämmas för! Alla gör det! 
 
Stundens musik! http://www.youtube.com/watch?v=aqIsbAsXns8
 
 
 
 
Kaffe - choklad - cosmopolitan - grannar - luftgitarr - lyxfällan - mima - palle kuling - per gessle