Lösningen på alla problem: IKEA Kungens Kurva

Åhh, vilken sjukt frustrerande dag! Att veta att man måste, och då menar jag verkligen MÅSTE plugga, men att känna en total brist på motivation.
 
Vad gör man då?
 
Tja, jag vet inte vad ni gör, men jag har förlyttat mig från bordet, till golvet, till sängen, till bordet igen och sedan tillbaka till sängen. Näe, min motivation fanns inte på någon av dessa ställen. Dessutom känner jag att jag vill hoppa in i duschen och bara drömma mig bort till en tid där jag kan slappna av och bara vara. Fast det är väl så när man har som mest att göra. Antar jag... 
 
Nobel nightcap närmar sig med raska steg och innan dess ska jag ha en någorlunda färdig C-uppsats. No pressure. 
 
Utan att vilja stoppa ned handen i säcken där mina stress-hanterings-verktyg ligger och väntar på att få användas, har jag funderat på vad jag faktiskt ser som avslappnande. Så kommer jag på det: IKEA!
IKEA är ju hur avslappnande som helst. Det kan bero tidigare erfarenhet, av att utan stress, utan förpliktelser bara vandra runt i världens största Ikea (vid Kungens Kurva) och drömma sig bort till hur det skulle vara att inreda sin drömlägenhet. Med mellanlandningar på varenda en av ställets caféer och restaurangen där man fyller sig med kanelbullar, kaffe, pannkakor, princesstårta och andra sötsaker. Och så det absolut bästa; köttbullar med potatismos! Potatismos måste vara bland det godaste jag vet! Potatis i dess bästa form! Men, det är bara min åsikt.
 
Eftersom pluggandet är ställd på "hyllan" för kvällen (det är ju trots allt söndag och jag spenderade lördagskvällen med min nyköpta teoribok) så ska det få bli lite avslappningsmat.
 
Du gissade rätt! Köttbullar med potatismos och om jag lyckas bli lagom stressad imorgon kanske det får bli en tur förbi Kungens Kurva!
 
 
 
bordet - café - golvet - hantering - ikea - köttbullar - mat - mellanlanda - plugg - potatismos - restaurang - stress - sängen - verktyg