Till Apple-tjejen

Den senaste veckan har jag:
 
1. Skaffat joggingskor.
2. Avlagt ett dussintals löften (allt från att börja träna mer, plugga mer och sluta lägga alltför mycket tankeverksamhet på pojkar!)
3. Mentalt organiserat mitt liv - och därefter inskaffat en kalender att skriva ned allt i. (Helt enkelt för att - Mitt minne suger.)
 
Vid sidan om detta har jag upptäckt faran med att sitta inlåst på mitt rum en längre tid.
 
- Det sliter på den sociala kompetensen.
 
Inte kul när jag möter upp tjejkompisarna för en bioträff och upptäcker att den filter som brukar censurera tankar innan de lämnar munnen blivit - tja, bristfällig. Vilket slutar med att jag ensam skrattar åt skämten som tydligen varit roligare i mitt huvud.
Jag hoppas däremot att mina kompisar har överseende med att min hjärna och mun inte alltid är sammankopplade. Jag är ju faktiskt snäll... Innerst inne! Något min storasyster kanske inte höll med om när hon gång på gång fick ursäkta mig för kompisen E.
Det var i fredags och ja, jag kan hålla med om att jag kanske var lite småelak/extremt sarkastisk. NEJ, jag ogillar inte Apple riktigt så mycket, och tycker det är sött att hon älskar Apple! På riktigt!!
 
Då är det dags att återgå till kvällspluggandet, en espresso & en muffins som motivation att klara 3 timmar till!
Apple - Kaffe - espresso - joggingskor - social kompetens