Grekland vs Turkiet

"Vad tycker du?"

- Ja, men boka dom biljetterna. De blir skitbra. Alltså, du jag kan inte prata - börjar jobba strax!!!

Så lät telefonkonversationen mellan mig och lillasystern igår. Efter att ha spanat efter den perfekta destinationen i ungefär en vecka hade vi, en tretimmarssamtal samma morgon, slutligen bestämt oss för Alanya. Den ultimata turiststaden för den som vill sola, bada & möjligtvis shoppa lite.

En timme senare ringer telefonen.
"Alltså du, vad tycker du om Samos, det är en grekisk ö."

Jag var såld! Jag har faktiskt aldrig sagt att jag är svår! Med de rätta magiska orden är jag med på nästintill allt!

Där satt jag på personalrummet på Gröna Lund & blev peppad av tre kollegor som berättade om sina härliga ospecificerade sista minuten resor.

Så därmed lämnade en riktigt taggad tjej det "Gröna Rummet" (personalrummet) och gick till sin kassa. Tre timmar senare ringer mobilen. Och spänningen låg i luften, skulle det bli Turkiet eller Grekland?

"Vad blir det för nåt? Vart ska vi?"
- Vänta lite..."
Paus.
- Okej, nu har jag bokat.
"Vart ska vi????"
- Montenegro!
Tystnad.

Ja, så det blev varken Turkiet eller Grekland utan istället en vecka i Montenegro. En av Europas vackraste städer, enligt min far. Ingen dålig recension.
Efter en kvälls research har min andra hälft (aka min lillasyster) kladdat ned en anteckningsblock med "Saker-vi-MÅSTE-göra". Just nu sitter hon på tåget & själv sitter jag på en buss för att möta upp henne för en lunch.

Du vet, en såndär, nu ska vi äntligen iväg och resa-lunch. På Arlanda.

Ses om en vecka!