Dags för Summerburst dag 1

En vecka har nu passerat sedan min lillasyster tog tåget till Stockholm för att hälsa på, fira att skolan slutat & se 3 Doors Down. Förutom en massa "systerkärlek" som egentligen inte är "bråk" utan snarare diskussioner som både kan sluta i bråk eller i skratt. Helt beroende på vad för humör man råkar vara på och om man lyckas säga de magiska orden som får den andra att känna "Näe-nu-är-det-f*n-NOG!!!!".
 
Trots att min syster har en talang för att säga ett ord som egentligen inte skulle ha någon som helst förolämpande betydelse förutom att hennes ton i kombination med blicken får en att känna som om hon precis sagt: "Oj, ska du verkligen ha på dig det där?! 
 Trots det, så har vi klarat oss från några större bråk. Och sju dagar senare så lever vi fortfarande! 
 

Nu när vi äntligen ha köpt allt sådan där som enligt min syster är "absolut-nödvändigt-att-ha-annars-är-det-ändå-ingen-mening-att-leva" - så har hon börjat baka brownies i mikron. För det som man absolut måste ha är 1.Kakao, 2. Bakpulver, 3. Sirap. Den sistnämnda har jag fortfarande inte, för att jag för att vara helt ärlig inte ser någon mening med att köpa en burk (?) sirap som kommer att stå tills lillasyster bestämmer sig för att återvända. 
 
Jag har ju inte överdrivet mycket plats här för att förvara bakingredienser när jag ALDRIG bakar själv. Eller, okej, under året som jag har bott här har jag bakat hallonpaj 2 gånger. 
 
Min syster har bakat ungefär 814 gånger sedan hon flyttade in i sin lägenhet i november. Ja, systrar är ju inte så lika! 
 
 Nu bakar hon en brownie till sig själv och av alla "Mmm, mhm, yum! Åh, GUD, vad gott!!" läten så tror jag att den blev bra. Mm, riktigt god! 
Då är det dags för mig att lämna bloggen åt sidan för en snabb klädombyte, och en snabb lunch innan det blir utgång. 
 
Ikväll är det Summerburst och dagen i ära så har det precis börjat spöregna. Ska bli spännande! 
 
"Dags att gå upp och fixa soppa nu då!" Säger lillasyster. 
 
That's my cue. See ya! 
 
 
 
 
3 doors down - baka - brownie - lillasyster - sirap - summerburst - systerkärlek