Kaffe-incidenten på Gotlandsbåten

En lång varm dusch senare sitter jag åter på min säng. Duschen misslyckades med sin andra viktigaste uppgift; att väcka mig vilket förde mig till plan 2: Krypa upp i den mjuka sängen med en het kopp svart kaffe.
Eftersom jag har en ologisk rädsla för att bränna mig på just kaffe - vilket kan bero på att jag under sommarjobbet på Gotlandsbåten fick en passagerares ny upphällda heta kaffe på min kjol & strumpbyxor - så står kaffet på sängbrädan och kyls ned till drickvänlig temperatur.

Hur gick det med kaffehistorien på båten? Jo, efter att ha blivit nedkyld av sjukvården i ca 15-20 minuter fick jag kliva av båten (eftersom jag inte kunde jobba) i Gotland där jag knappt kände en själ (vilket inte riktigt kändes rättvist), och räddad blev jag av en arbetskollega som tog med mig till en finrestaurang där det blev mat & tjejsnack). Avsaknaden av blåsor innebar att jag fick hoppa på båten igen med strikta instruktioner att smörja in mina ben regelbundet.
Gamla goda tider det. Fyra år senare har ärren bleknat & Gotland ett avslutat kapitel.

Nu sitter jag i sängen likt en zombie & väntar tålmodigt på att vakna till. Näe, nu ska det bannemig bli lite kaffe!
Sedan är det ABBA museet time med ett gäng arbetskollegor.

Godmorgon.