Dag 2: laddar inför praktiken

Dag 2. Nu är resväskan uppackad och undangömd. I helgen har jag lekt och busats med systersonen. Mitt i lekstunden hann jag med en efterlängtad fikastund med gymnasievännen Angelica i hennes fina lägenhet. Som de kaffeälskare vi är, lovade vi att hinna med minst en kaffedejt senare i veckan - något att se fram emot. Och efter en dag i Valbo har jag allt jag behöver inför den kommande veckan.
Så då har jag invigt Gävle, och det är inte utan att nostalgikänslorna från studietiden med gamla gänget slår till. Tiden när vi brukade springa tvärsöver korsningen från Vasaskolans huvudbyggnad till Norrahuset där majoriteten av våra lektioner hölls. Stunderna i solen när kylan precis växlat över till plusgrader någongång i april. Och sedan så kan man ju såklart inte glömma alla festerna runtomkring studenten. Pubrundan, studenfest efter studentfest på Slick och senare SunCity och fikastunderna på Coffehouse by George.
 
Minnena från Gävle är inte få, men nu är det dags för en helt ny upplaga. Den här gången är det praktik - the editorial edition.
 
Med en lagom mängd research och en massa kaffe så är det en minst sagt taggad tjej som ser fram emot de kommande två veckorna.
 
Nu är det dags att spendera denna sena söndag med min kära mor. Och åh, vad härligt det är att få njuta av en kopp kaffe i sällskap med min favoritdam.
 
Trevlig söndag!
 
Kaffe - gymnasiet - gävle - praktik - slickcity