Helt plötsligt lät alla råd inte så bra längre

En blixtförkylning slog till i slutet av förra veckan och som följd spenderade jag helgen i sängen. Fast besluten att bli frisk. Samma dag som förkylningen upptäcktes, blev det en mellanlandning på apoteket. Femton minuter senare och ungefär 200 kr fattigare klev jag ut och gick mot tunnelbanans blåa linje. Det här var fredag.
 
På måndag kunde jag äntligen ta steget utanför tegelhusets port utan att vilja springa tillbaka in och gömma mig under täcket.
Tydligen fungerade superkombinationen av varm mjölk med gurkmeja, Kan Jang, alvedon, ingefär, apelsinjuice, kiwi, soppa och hett vatten med kristalliserat socker (en persisk grej).

Så jag blev frisk.Så frisk man kan bli när hösten sakta börja förbereda för vinterns ingång.
När alla symptomen försvunnit började hostan. Efter att ha vaknat runt 02 tiden av en hosta som tyvärr är mer envis än vad jag är - blev det en tur till Ica för att inhandla en ny superkit bestående av -"saker-som-får-den-förbannade-hostan-att-försvinna!"
 
Med luren i hand gick jag till butiken och frågade min far: "Vad är bra mot hosta?"
Efter att vi gått igenom listan på sånt som är bäst men som inte på något sätt kvalificerar sig som lätttillgängliga för studenter, kom vi till de realistiska sakerna.
 
"Hett vatten med honung", sa rösten på andra sidan luren.
Nickandes gick jag genom butiken och funderade vad jag hade hemma.
"Varm mjölk, halstabletter med honungssmak... absolut inte te!" sa rösten.
"Okej, okej, vad mer..." svarade jag och väntade på nästa.
"Du får absolut inte dricka kaffe, det är inte bra mot hosta", sa han.
 
Jag stannade upp i en halv minut. Say what? Jag tittade skeptiskt mot telefonen och tryckte på lur knappen medan jag undrade om min pappa överhuvudtaget känner mig.
Vadå, INTE DRICKA KAFFE??! Hur kunde han bara slänga ur sig det, utan nån förvarning?
 
Så jag gick ut från butiken och idag köpte jag en ordentlig hostmedicin istället. För ingen hosta ska stoppa mig från att dricka kaffe!
Kaffe - far - förkyld - honung - hosta
1
OxbornCompany

Vilka bra tips!
Är super förkyld så jag ska pröva din kur.
Det där med att inte dricka kaffe kommer jag därimot inte pröva. En dag utan kaffe!? NO NO.
:)