Fredag & Rosé

Så gjorde jag det tillslut. Och det har aldrig gått snabbare. 
På två sekunder tog jag nycklarna, hoppade in i mina ballerina och med röstkort och legitimation sprang jag bort till Solnabiblioteket. 
När jag sedan var på väg hem stannade jag upp., Va? När f-n blev det sommar?? 
Visserligen lever jag lite i min egna lilla värld. Du vet, världen där kaffet aldrig tar slut och där en latte alltid toppas med vispgrädde. Men, hur kunde jag missat exakta ögonblicket när solen slog till Stockholm med 85 watts värme? 
Hmm, undrar om det hände när jag var inne på Audi? Förra fredagen spenderade jag nämligen en halv dag på en verkstad. Alltså för en skoluppgift
Inte för att jag helt plötsligt bestämt mig för att börja byta olja och däck på heltid. Fast, det kan nog bli en bra sidoinkomst. 
För tydligen är det inte många i denna fina stad som gillar att smutsa ned sig & byta sina egna däck när säsongen vänder... Nåt att fundera över. 

Men, inte nu. Nej, nu ska jag återgå till att dagdrömma om roadtrippen som närmar sig fortare än jag trodde. Månaders planerande, sparande och mer planerande har resulterat i ett par bokade flygbiljetter, hotell och bilen som ska föra oss från ena staden till den andra. Behöver jag verkligen ens säga att jag längtar?
Okej då, jag kan väl säga det! Jag längtar!!! 
Efter ett år (eller sådär 4 års) konstant igång hållande där skola varvats med frilansuppdrag, sommarjobb och arbete på studentpuben så känner jag mig lagom redo att lämna landet ett tag. 

Nu ska jag återgå till den soliga fredagen. 

Trevlig fredag med lite rosé på er! 


Audi - Rosé - fredag - helg - skola - sommar - verkstad