Turist i Stockholm

Jag skäms nästan för att erkänna att jag under de fyra (snart fem) år som jag kallat Stockholm mitt hem enbart besökt ett museum - Fotografiska. Så när mamma och pappa åkte ned hit för att utforska huvudstaden tillsammans med mig blev det en lång promenad längs Strandvägen till Vasamuseet där vi efter en långlunch gick en guidad visning och fick lära oss lite om skeppets historia. En glasspaus, en promenad längs de slingrande gatorna i Gamla stan senare, skiljdes vi åt. Det var faktiskt riktigt roligt att leka turist i Stockholm!
 
Nu ser jag fram emot att utforska Stockholm i sommar och har redan en lång lista på museum att besöka!
 
 
Yesterday I went touristing and visited the second museum I've been to here in Stockholm. Something that I'm ashamed to admit since I've been living in this city for four (almost five) years. Well, you have to start somewhere, right?
Together, with my parents who drove down here to explore the capitol with me, we took a long stroll down Strandvägen and to Vasamuseum where we started out with a long lunch before joining a guided tour where we learned about the history of this amazing ship. And it was really kind of fun playing a tourist in Stockholm. Think I'll do that again soon.
 
Now I'm looking forward to exploring Stockholm this summer.
 
 
 
 
 
 
 
 
Gamla stan - Stockholm - Vasamuseet - djurgården - turista i stockholm