Being Audrey Hepburn

Jag får ofta (väldigt, väldigt ofta) höra: "Åh, du är en livsnjutare!" Det är inte bara goda vänner utan även ytligt bekanta som säger det. Kanske i synnerhet när jag beskriver exakt hur mycket jag njuter av att smutta på en riktigt krämig cappuccino medan jag läser en Nora Roberts bok med Andrea Bocelli i bakgrunden.
Jag läste någonstans att Audrey Hephurn beskrev sig själv som introvert och sa "Jag älskar att vara med mig själv, älskar att vara utomhus, att ta långa promenader med mina hundar och titta på träden, blommorna och på himlen." Precis som många introverter visste hon exakt var hon kunde finna lycka.
Tja, jag har visserligen ingen hund att gå på promenader med men för att vara helt ärlig så föredrar jag cappuccino-Nora Roberts-Andrea Bocelli-kombinationen.
 
Oavsett om man är introvert eller extrovert så tycker jag att man ska unna sig sina "introvert-moments". När man tar ett djupt andetag och bara njuter - vare sig det är ett glas rött vin eller en cappuccino.
 
I'm often (very often) that I know the art of enjoying life. Both from good friends and more shallow aquaintances. Especially when I describe how much I enjoy sipping a creamy cappuccino while reading a Nora Roberts book and with a hint of Andrea Bocelli in the background.
Audrey Hepburn called herself an introvert saying, "I love being by myself, love being outdoors, love taking a long walk with my dogs and looking at the trees, flowers, the sky." Like many introverts, she knew exactly where her happiness could be found. Okay, well I don't have a dog to walk so I just have to settle with the cappuccino-Nora Roberts-Andrea Bocelli-combination.
 
Regardless if you're introvert or extrovert, you should indulge yourself with an "introvert-moment". You know, that moment when you just take a deep breath and enjoy.