simple things in life

I sju månader har jag nu jobbat på Arlanda. Något som inneburit en pendelsträcka på två och en halv timme per arbetspass, detta tack vare mitt motstånd till att göra arlandatillägget. För första gången på fyra år har jag faktiskt haft tid att läsa något annat är kursböckerna. 

Resultatet av att varje dag pendla tre timmar till och från jobbet?

 
 

Och folk undrar om det inte är skitjobbigt att pendla. Låt mig förklara det så här: jag är en enkel tjej. Jo, jag älskar bubbel och kaviar. Men för det allra mesta så är jag nöjd bara jag får en bok och en god kopp kaffe.

For the past seven months I've been working at Arlanda Airport. Thanks to me resisting the Arlanda pass, I have spent about two hours and a half commuting to and from work each shift.

So for the first time in four years I've actully not only had the time to read something other than those exciting schoolbooks, I have actually enjoyed it.

The result of commuting for three hours? Look up.

And people wonder if it isn't a pain in the ass to commute. Let me put it like this: I'm a simple girl. Sure, I love champagne and caviar. But mostly I'm satisfied as if all I get is a book and a delicious cup of coffee.

 

Arlanda - Simple - Stockholm - books - champagne - coffeeshop - janet evanovich - mhairi mcfarlane - nora roberts - sophie kinsella
1
Okänd

Gud vad jag skrattade åt meningen "Jag är en enkel tjej. Jo, jag älskar bubbel och kaviar..." HAHA klockren! Och så sant. Det finns ingen som är bättre på att njuta av nuet än du Sara! <3 :)

Svar: Haha! Jag gör mitt bästa :) <3
Sara Sharifpour