Just the three of us

Alla som har systrar eller bröder för den delen lär sig i tidig ålder att dela med sig, av saker och personer. En annan sak man lär sig är att man inte alltid vill dela med sig. Jag absolut älskar mina systrar.


 

Att växa upp med två systrar har varit perfekt eftersom det har inneburit att jag alltid haft två bästa kompisar vid min sida. Det har däremot inte alltid en dans på rosor eftersom det ibland snarare kändes som att man var tvingad att ha dem två där. För, tja, även om det är sant att det inte finns något bättre än systrar är det lika sant att få kan bråka som systrar kan. 

Ända sedan jag kan minnas har mina föräldrar alltid försökt spendera lite egentid med var och en av oss. Något som jag alltid uppskattade och jag minns än idag hur roligt det var de få stunderna när jag hade både mamma och pappa för mig själv. 

Fascinerad som jag är av pyramiderna, Faraon och mumier har jag längtat efter att spana in utställningen ”Tutankhamun - Graven och skatterna”. Därför är det kul att de bestämde sig för att åka ned till huvudstaden för att följa med på en utställningen som håller till nere vid hamnen. 

Jag älskar när man får möjlighet att vara lite kulturell och göra något annat än att bara hänga och dricka kaffe. Vilket perfekt sätt att ladda upp inför nattens Oscarsgala! 

 

English: 

Everyone who has brothers or sisters learn at an early age to share. Another thing you learn is that you don’t always want to share. Which is when you usually get into hitting your sister and then have her tell on you. I absolutely adore my sisters. Growing up with two sisters has been perfect in its way because I grew up with two best friends by my side. Even though it sometimes felt more like being forced to have them there. Cause, well, as true as it is that nothing beats having sisters it is equally true that no one can fight like sisters can. And oh did we fight. 

Ever since I can remember my parents did there best to spend quality time with each and everyone of us. Something that I appreciated and I remember to this day how I enjoyed having them both to myself. 

Fascinated as I am by the pyramids, faros and mumies I have longed to check out the exhibition ”Tutankhamun - tomb and the treasures”. Which is why I was glad that they decided to roadtrip down to the capital to join me at the exhibition. I just love it when you get to be cultural and take in a bit of history and do something besides just hang out and drink coffee. Even though I do love coffee! 

Oscars - Stockholm - coffee - egypten - exhibition - sisters - tutankhamun