Spoiled and I love it

Ja, jag är bortskämd. Första steget är väl att erkänna det? 

Jag vet att jag kommer att sakna de här spontana dejterna med vänner när jag flyttar från Stockholm. Inte för att jag inte säkerligen kommer att lära känna en massa nya fantastiska människor, men för att det trots det inte kommer att vara samma sak. Eftersom det tar tid att lära känna människor och för det vore fullständigt orealistiskt att jämföra en person jag bara känt i några veckor eller månader med en tjej som jag har lärt känna under 13 år. 

Trots att det inte finns någon inplanerad flytt från Stockholm i nuläget, ligger den och väntar någonstans i där framme. Så ikväll ska jag njuta av att vara bortskämd och njuta av en himmelsk middag på Lisa Elmqvist (det stället är ju riktigt beroendeframkallande!) i sällskap av bästa vännen. Det är sjukt att tänka att det i år är tio år sedan som vi tog studenten tillsammans. Något som garanterat kommer att firas när sommaren närmar sig. :)  

Med det önskar jag er en underbar fredag! 

 
Old picture from a couple of summers ago. Today I miss the sun. Just a bit... 
 

English: 

Yes, I am spoiled. The first step is to admit to it right? 

I know that I am going to miss these   dinners with friends when I leave Stockholm. Not saying that I won’t get to know a bunch of amazing people, cause I surely will, but it won’t really be the same. Because getting to know people takes time and it would be completely unrealistic to compare a person I have known for a couple of weeks to a girl I have gotten to know for over a decade. 

Despite that there isn’t a move from Stockholm on the agenda at this moment, there is one waiting somewhere ahead. So tonight I am going to enjoy being spoiled and enjoy a delicious dinner at Lisa Elmqvist (that restaurant is seriously addictive!) with the best friend. 

By the way, just realized that this summer marks the ten year anniversary of our graduation from high school. Something to celebrate when summer is around the corner.  

With that I wish you lovely Friday!

Lisa elmqvist - Sommar - fredag - Östermalms Saluhall