Confidentiality agreement

När jag ser tillbaka på 2017 är det galet att tänka hur mycket som har hänt. Medan jag kände att 2016 var ett extremt händelsefattigt år, mest för att jag inte tog särskilt många steg närmare platsen jag vill vara i framtiden, så var det precis gångna året raka motsatsen. 

Januari började ganska lugnt och var fyllt med stunder då jag försökte lista ut mitt nästa steg. Men att vara envis och aldrig vilja sitta stilla hjälper. Så jag sög åt mig inspiration från alla håll, det blev långa promenader med Gary Vee i lurarna och jag började hatt obba på en plan för att utveckla min blogg. Samtidigt sökte jag efter ett jobb. 

Trots att jag under hösten spenderat största delen av min tid i Stockholm så bodde jag inte här utan pendlade från Uppsala. I januari flyttade jag tillbaka och in i en lägenhet på Kungsholmen. Det blev ett virrvarr av olika jobb innan jag i slutet av april fick jobbet som Delegat-och hotel koordinator på eventföretaget MCI. Jag började och inom en månad jobbade jag mitt första event. Knappt en månad senare blev jag erbjuden att stanna. 

Sommaren som följde var intensiv och de få timmarna som blev kvar efter jobbet spenderade jag med att knappa loss på tangentbordet. Jag frilansande för Östermalms Saluhall men huvudsakligen skrev jag på bloggen. 

I början av sommaren hade jag haft en bubbelfest för att fira en ny artikelserie med intervjuer med några roliga och inspirerande personligheter. 

2017 blev också året då jag äntligen skaffade en mentor. Något som jag har velat göra de senaste 5 åren utan att riktigt lyckats hitta rätt person som jag både gillade, respekterade, upplevde var otroligt duktig på sitt jobb och som såklart var intresserad. Jag tror verkligen att det är så himla viktigt att välja någon med alla de egenskaperna och som man känner att man kan lita på för att få riktig värde från mötena. 

Vi började träffas en gång i månaden och diskuterar karriär och tips på bra steg att ta för att utvecklas. Fortsättning följer och nu ser jag fram emot årets första möte i februari. 

Det kommande året är ett år fyllt med äventyr. För det första lämnar jag 20-års åldern bakom mig och tar steget in i 30, (mer om det i en annan post). Med en nyinköpt biljett till Paris - kan en flicka vara något annat än glad, euforisk?

 

English:

Looking back at 2017 it’s crazy to think how much happened. While I felt that 2016 was an uneventful year in that I didn’t get those steps closer to where I want to be in the future, last year was the exact opposite. 

The year started a bit slow and there were a lot of me trying to figure out my next step moments in there. But being stubborn and not sitting still really helps, or it helps me. So I soaked up inspiration everywhere I could find it, started working on a plan to develop my blog while looking for a job that paid the rent. 

Though I had spent time in Stockholm I didn’t really have a place of my own but I moved back to the city. Took lots of odd jobs and in April going on May I got one, as a Delegate & Hotel coordinator at an event company, MCI. I started and within a month worked my first event handling registration and in June/July I was offered a permanent position. 

The summer was intense and before I new it the leaves had turned orange. Or something like that. My spare time was spent writing, both freelance for a magazine but mainly for my blog. I did a re-launch of Snowcap Girl and started writing an article-series. 

I finally reached out to an event professional, asked her if she wanted to be my mentor and she said yes. Now this was something I have wanted to do the past 5 years but had never managed to find the right person who I really liked, respected, felt that she was incredibly good at her work and of course who said yes. It is so important I think to choose someone with all these qualities and who you feel you can trust of course to get value from your meetings. 

We started meeting once a month and with a strict confidentiality agreement I turn to her with questions and she comes with tips on steps to take to develop. 

This upcoming year is a big one in that I leave my twenties behind and take a step into my thirties, (more in another post). And with a ticket for loveliest Paris where I will be spending my B-day - can a girl be anything other than happy? 

 
 
 
 
2017 - Gary Vee - Lifestyle - Looking back - Snowcap Girl - birthday - blogger - paris
1
Christine's Stories

Det lät som ett bra år! Oh, ska du på semester eller är det en enkel biljett? ;)

Svar: Ja den var över förväntan :) Paris blir bara en vecka just nu för att fira min födelsedag! Tänkte lära känna staden lite så om du har några tips på mysiga kaféer eller annat får du gärna mejla ;)
Sara Sharifpour