Bloggaren

Bloggar har aldrig riktigt intresserat mig. Visst, jag har mina stunder då jag kan sitta och läsa igenom alla inlägg om jag väl skulle snubbla över en någorlunda intressant skvaller blogg. Mode bloggar har jag sedan länge bannlyst från min "lilla" dator. Fastän jag själv bloggar, så har jag funderat över vad de övriga bloggarna skriver om. På framsidan på blogg.se finns det kanske elva bloggare listade under den troligtvis eftersökta rubriken "mest lästa". Rastlös och viktigast sömnlös som jag var bestämde jag mig för drygt 20 minuter sedan att läsa ikapp mig på lite bloggar. Så första länken jag hittade blev utsatt för en dubbelklickning och så var jag igång. 
   Hmmm.... Jag antar att jag trodde att det skulle vara liite mer intressant än det var. Det beror säkert på ens intresse över någon annans liv. Många gillar ju att läsa om kändisar, riktiga eller låtsas verkar inte spela någon roll där. Kanske har det med ens personlighet att göra. Under många "Om" bloggarens person, står det att man får följa dennes liv, att bloggen handlar om denna person. Jag hittade även en intressant bild. Det var ett bord som var dukad inför fest med mängder av ciderburkar uppställda som en pyramid. Det var faktiskt intressant att man gör så inför fest. Jag har sett många liknande bilder på ölburkar, läskburkar och nu ciderburkar uppställda i en halvmeters hög pyramid. Vad värden till denna fest, som har lagt ned ca tio till tjugo minuter på att ställa dem i denna format inte räknade med, är en klumpig person. Jag använder mig själv som exempel. Jag skulle nämligen på något vis lyckas rasera denna fina format och vara orsaken till varför ingen fick tårta, då en av burkarna på något sätt skulle hitta sin väg till tårtan och mosa den. Troligtvis skulle det inte ens spela nån roll hur långt bort tårtan låg. Om jag inte fick för mig att jag skulle lyckas få ut en burk från mitten av pyramiden utan att de övriga skulle falla, skulle jag säkerligen kort efter att ha försiktigt tagit min burk, nudda de övriga med armbågen. I vilket fall som helst, så är min poäng att denna partytrick inte är något för mig.Nej. Jag skulle aldrig få för mig att bygga en pyramid av dessa burkar om jag höll i en fest. För jag räknar nämligen med att det finns minst en annan klumpig person på festen som skulle lyckas förstöra min pyramid. På festen ligger burkarna sida vid sida, på ett fast underlag för att vara säker.