Då hände det...

Då hände det. Igår kolliderade två av båtarna och när vi idag skulle kliva ombord för att återigen färdas till Nynäshamn och sedan samma rutt åter, var man lite nyfiken på hur passagerarna. Hur hade de reagerat på olyckan och hur skulle vi på torget behandlas. Visserligen hade vi absolut ingen kontroll över händelsen men det är ett faktum många passagerare totalstruntar i. Idag var det dock ingen utskällning eller klagomål från deras sida som var relaterat till gårdagen.

Nej, utan varje dag kommer det nya intressanta frågor från våra kära passagerare och idag var ingen undantag. Få se om man kan gräva efter några av go-bitarna...

1. Var ställer man sig om man vill betala för kaffet? Finns det ingen KAFFE- kö?
 - Hmmm, du ställer dig bakom folk samlingen som leder fram till kassan. Borde vi ha en speciell kö för kaffet kanske?!

2. Om jag inte vill ha pasta såsen på pastan, varför ska jag betala full pris. Pasta kostar ju inget??!!!
  - Näe, det växer på träd!!

3. Man på 50 - plus - Jag vill ha ett extra ägg.
 Personalen -  Ja, det blir sju kronor.
   mannen -  Äh, det kan väl du bjussa på?!!!! (sade han lite tjurigt.)
När det inte gick stod han och skrattade nedlåtande åt personalen som jobbade häcken av sig, medan han GÖMDE extra ägget under en bit bröd.
 - Inte enkelt att se ner på människor när man själv GÖMMER en sju kronors ägg!!!

4. En kvinna på 35 vill köpa en frukostbricka men frallorna är slut.
   - Hur kan brödet vara slut? Hur kan detta hända?? Jag förstår inte!
Jag: Tja, det är ganska många människor och inte tillräckligt med bröd. Någon kanske beställde för lite...
Hur förklarar man för en vuxen kvinna hur mat tar slut??! Efterfråga och konsumtion! Duuuh.

Sedan så är det alla kunder som håller i en tidning hårt under armen, säger att dom ska köpa den och ger mig pengarna. Snällt har jag över hundra gånger fått förklara att jag behöver streckoden för att kunna sälja tidningen. Har ingen någonsin handlat på Ica tidigare?!

Imorgon väntar ett extra skift och troligen flera intressanta möten med passagerarna. Ser fram emot det - kommer nog ladda med kaffe och Redbull.
   

1
Angie

Haha, låter underbart! Det finns fantastiska människor överallt tror jag. De ringer tidningen också, förstår du. Åh, vad vi är priveligierade som får komma i kontakt med dem!