Män i New York går klädda i mammas klänningar

Mer tolv timmar har passerat sedan jag och klasskompisen Mika kom till Universitetet. Trots att orden "Det här går inte!" har spelats på repeat i huvudet så sitter jag äntligen och slutredigerar hemtentan.

Morgonen började med en morgonkaffe varpå vi båda slog på datorerna för att börja skrivandet. Medan jag satt och kände mig lat för att frestelsen att bläddra igenom min underlagsmaterial för tentan blivit för stor satt Mika och stirrade på sin datorskärm med hög koncentration.

Fan, vad duktig den tjejen är alltså. Här sitter jag och läser skvaller, tänkte jag.

Det var innan Mika suckade och sa:

"Okej, alltså, jag sitter vid Facebook."

En stor skrattattack senare började vi plugga på riktigt och resultatet = 12 timmar senare får vi ÄNTLIGEN gå hem!

Vi är helt enkelt bäst!

Dessutom lyckades jag få in en filmreferens till Psycho i analysen av utrikesnyheterna. Det var såklart nyheten om mannen i New York som klätt ut sig till sin döde mor vilket fick Mika att undra om man inte hört det förut?

Tja, inte vad jag hört men kanske är det inte så ovanligt därborta. Åker vi till New York kanske var och annan man går utklädd i sin mammas klänningar... Du vet, med pärlor och handväska till.