dags att dansa med min C-uppsats

Då är det slutligen den 29 augusti, i drygt en timme till och fastän det känns som igår som sommarlovet började med en storm, (För vi lever ju faktiskt i Sverige och visst känns det ibland som det är regnGudens favoritland!), så är det slutligen dags att ladda inför ytterligare en hösttermin. 
 
Imorgon är det visserligen bara upprop för kandidatkursen i journalistikvetenskap som jag ska hoppa på, och föreläsningarna börjar inte förrän måndag. Men, det känns ändå som om man officiellt sätter punkt för sommarlovet med första klivet in på skolan.
 
Och jag vet att jag borde vara ledsen och djupt försjunken i ett plötsligt slag av depression, men jag kan liksom inte. Hur gärna jag än skulle vilja. För trots att jag vet att jag har en tuff termin framför mig och att jag stundvis kommer önska att jag stod på en bro (Lugna fiskar, skämtar bara! typ), så ser jag faktiskt fram emot den. 
 
Efter tre års studier är det dags att titta C-uppsatsen i ögonen och säga: "You talkin' to me? You TALKIN' TO ME?" Sedan sparra till tonerna av Eye of the tiger innan jag slutligen ger efter och spenderar sena nätter tillsammans med den! C-uppsatsen alltså! 
Ja, det kommer utan tvekan att bli en lång höst. 
 
Tack och lov att det är en lekfull och galet snygg garderob som medföljer hösten. Färgglada skjortor, den snygga kappan, mössor i alla former och så min älskade boots. 
 
Missförstå mig inte nu. Det är inte så att jag vill att solen ska blekna och försvinna tillsammans med värmen. Men, det är oundvikligt, man kan ju inte stoppa hösten från att anlända, det vore ju som att försöka stoppa en tornado, eller regnet eller mig från att dricka kaffe! 
 
Just det ja. Försök bara stoppa mig från att dricka kaffe - och se hur det går! 
Kaffe - blogg - höstmode - kandidatkurs - sommarlovet
1
Parisa

Haha!Så klockrent! Så du! Det GÅR ju inte att stoppa dig från att dricka kaffe! :) Lycka till imorgon min journalist- to be- syster! Är så stolt över dig! Utropsteckena bara kommer :)

Svar: Tack sötnos! Och tack! Jag vet, det går bara inte att stoppa utropsteckena!
Sarah