Egentligen är vi båda 14-åriga tjejer som hoppar hage

Kära dagbok!


Igår gick jag ut med bästisen och som vanligt blev det en massa tjejsnack och kärleksdeklarationer på förfesten innan vi åkte allför sent och därför hamnade på MAX.

Idag vaknade jag med en hemsk huvudvärk. Jag tror det var sömnbristen som spökade och med mobilen på ljudlöst unnade jag mig ytterligare fyra timmars sömn. Nyvaken, smått hungrig sitter jag på min säng med ett par apelsinklyftor, två bitar mörk choklad och en kopp med persiskt te. Och, nej, det är ingen kinkig kombination. Utan ren lyx. På min dator finns ett avsnitt av How I met your mother pausad medan jag sjunger med Speechless som spelas på högsta volym.

Igår kom ämnet killar upp, som vanligt.
"Vem är du kär i?" Frida
"Vet inte, eller, jo du vet han... Vem är du kär i?" Jag

Jag kan ibland lova att vi innerst inne är 14 åriga tjejer som bara är ett steg ifrån att rita upp rutor på marken för att hoppa hage. Något vi förresten gjorde varje gång vi hade gemensam tvättstuga, i väntan på att tvätten skulle bli klar alltså.
Igår lovade vi att vi skulle vara bästa vänner och fira våra 70-års dagar tillsammans - vart i världen vi än är.

Nästa gång ska vi - istället för att sucka över att det egentligen inte finns någon snäll-underbar-rolig-kaxig-snygg kille i världen som passar oss - fira att vi är singlar.

Vi läste i Cosmo att flick och pojkvänner tydligen ibland lämnar toalettdörren öppen när de utför sina behov - av mystiska skäl som vi absolut inte förstår!! För på toaletten stänger och låser man dörren! Om man inte är själv i lägenheten. Och om det är vad det innebär att vara ett par, så kan vi nog båda vänta ett bra tag till!

Och att bo själv har sina absoluta fördelar! Att sitta och läsa Cosmopolitan med ett glas bubbel, äta apelsinklyftor och choklad iklädd en handduk innan man hoppar in i duschen - för att jag blev sugen och inte orkade/ville vänta.

- Gäller att njuta medan man kan!