Nyhetsnörden

Enligt en "unik" väderprognos som med stor koncentration och försiktighet lästes igenom igår så ska det faktiskt bli sådär... VARMT och viktigast av allt SOLIGT!! Jag vill inte för något i världen låta som en trasig skiva som har fastnat och upprepar "Var är solen?" - men nu är det faktiskt slutet av junimånad och de få soldagarna som värmt upp Stockholm försvann under tentaperioden eller veckan då jag låg hemma i sängen och pepprade i mig ingefära pga förkylning. Och frisk blev jag. Jepp. Precis i lagom tid för regnperioden som följde midsommarhelgen. 
 
Jag är en sådandär absolut nyhetsnörd. Så en sen lördagskväll så har jag hittats på en Burger King där jag sitter och lyssnar på Rapport på min käraste lilla Iphone istället för att klunka i mig vin på nån förfest. När vädret sedan följer nyheterna stänger jag däremot snabbt av mobilen, slänger resterande pommes, för hur ofta stämmer egentligen väderprognoserna? Och även om förutsägningarna av vädret skulle stämma så blir det ändå bara regn så...Whatsthefreakingpoint?! Då häller jag hellre upp ett glas vin och försöker inte att sätta i halsen på chilinötterna som jag näve efter näve proppar i munnen. 
 
Vet inte om det märks här men idag är jag lite seg ännu och har dessutom idétorka. Det här får duga för tillfället. Vid 16 snåret ska jag springa in på personalrummet för att ta en sista kaffe innan jobbet, men fram tills dess ska jag se om jag kan njuta av lite frisk luft. För solen har snabbt hunnit försvinna bakom de väldigt fluffiga molnen som täcker himlen. Aja, man får väl försöka hoppas på lite solsken snart. Don't stop believing. 
Nyhetsnörd. Väderprognoser, regn, vin och regnperioder. Var är solen??