Eurovision feber på Gröna Lund

Eurovision! Att Sverige vann till slut. Jag är ingen som sitter fastklistrad framför teven när finalen sänds, däremot har jag många - och då menar jag MÅNGA - kompisar som lever för de timmarna som Eurovision sänds. Det är väl en tradition.

Min lördag började med en rusning till Gävle station för att hinna med tåget tillbaka till Stockholm. Efter en natt hemma skulle jag åter för att jobba sena passet på Gröna Lund och strax efter 16 stod jag i omklädningsrummet och klädde på mig den gröna uniformen. Ny dag, ny kassa och en massa nya kollegor - vilket gjorde det extra roligt att sitta bakom kassan. Eftersom det var en lördag ökade givetvis trafiken efte 19 och smått lulliga gäster kom förbi och bjöd på lite underhållning medan de köpte sina åkband och biljetter. Hur kul som helst!

När parken var stängd och tömd begav jag mig till spårvagnen där en ny jobbarkompis stod och väntade. Som en Eurovision-fan som aldrig tidigare missat Eurovision såg hon spänt fram emot söndagen för att se på reprisen.
Så när vi skulle kliva av spårvagnen och jag hälsar på en annan jobbkompis som snabbt slänger hur sig:
"Sverige vann!!" Slog jag nästan till honom.

Hahaha, riktigt kul var det. Men, som hon sa. Första gången hon inte tittar på Eurovision så vinner Sverige!
Hur stor är chansen????