Fredagsmys

Igår hade jag en alldeles underbar fredag. Efter en seminarie i ämnesförslag inför C-uppsatsen så kändes det både förvirrande men samtidigt väldigt spännande. Det var länge sedan jag såg fram emot att plugga - så är här MYCKET!
 
Men, förutom plugg ska jag i höst ta hand om mig själv lite bättre. Det vill säga:
Mindre tid på telefon, färre timmar på facebook och mer tid med mig själv. Det är planen för att återfå min normala andning.
 
Jo, så igår efter seminariet tog jag min ryggsäck och tog tåget till Gallerian där jag efter en snabb tur in på Monki blev det en kula chokladglass & en dubbel espresso på det väldigt oranga Montis. En snabb instagrambild innan jag skannade aftonbladets uppdaterade nyheter - där jag bland annat hittade en asrolig reklam av Samuel L. Jackson för demokraterna http://www.youtube.com/watch?v=R4CsCuMcSPs. Med Corinne Bailey Rae blev det en timmes avslappning med den absolut mumsigaste chokladglassen. Och visst är det något lugnande med chokladglass? Känns som om allt helt magiskt kommer att bli bra igen.
 
När jag slukad glassen handlade jag lite parmaskinka, kalamatioliver och gravad lax - lite fredagslyx!
Mat, en lång varm dusch med Boccellis underbara stämma i bakgrunden, lite sök efter material för C-uppsatsen och lite lättläsning i Klick.
 
Kvart i elva tog jag gröna linjen till Hötorget där det var dags för en biodejt med mig själv. Det finns inget bättre än att sjunka ned i en plusstol i en mörk biosalong med en popcorn och cola i hand. Midnattsföreställningen lockade visserligen många som förfestat innan och det var inte tyst precis, men filmen Looper var riktigt bra. Bra skådespeleri, snyggt gjord och en av de absolut brutalaste scenerna jag sett!
 
På tåget hem fick jag omdirigera ett par fulla grabbar som hoppat på fel tåg. Ett bra avslut på fredagskvällen!
Ikväll ska det bli en massa pluggande men för tillfället ska det bli lite lördagsmys. På tal om det...måste springa!
 
 
chocolate - corinne bailey rae - fredag - looper