Sista minuten resan

När man har två systrar i två olika städer, så kan man tänka att resorna ska vara jämnt fördelade mellan dessa. Så när bankkort utdraget skvallrar om överlägset många resor till ena systerns stad, ja då kan man ju tro att det handlar om favoriter.

Jag ska säga här och nu att det inte stämmer. Jag leker inte favorit men när jag vet att min storasyster är i det trygga (eller kanske otrygga) sällskapet av väninnan Dina och lillasystern ringer för att fråga om jag inte vill hålla henne sällskap... Ja, då är det ju ändå helt okej att slänga ytterligare en Uppsala resa till notan.

Knappt en halvtimme efter samtalet satt jag på tåget och nu tre timmar senare sitter jag i hennes väldigt vita soffa & avnjuter en Ferrero Rocher. Med en artikel färdigskriven i datorn och tvingad att fast besluten att hålla mig vaken tills lillasystern är klar med hemtentan häller jag i mig dagens tredje kaffekopp.

Nu ska det få bli ett par rundor av Quizkampen - because I'm worth it!

P.S och storasyster: ja, sista minuten resan (fast jag är trött och bara vill sova) bara för att hålla dig sällskap - jag skulle göra det för dig också!