Häftapparatens olika funktioner

Fyra minuter. En påse med lättsaltade popcorn poppar färdigt i micron så jag sitter här med en deadline. Tack till min granne som poppade en påse med popcorn som tydligen var light och två sekunder senare knäppte upp en Pepsi Max. Och eftersom alla vet att man inte kan känna doften av popcorn utan att känna suget så har jag en påse med lättsaltade popcorn poppar färdigt i micron så jag sitter här med en deadline.
 
Fredagen har varit sådär löjligt härlig så jag måste få blogga av mig.
 
Idag gick jag upp redan klockan 8 och efter en stor svart kaffe hemma och en take away latte (med en väldigt viktig shot med espresso) senare mötte jag upp ett par kollegor från Gröna Lund. Planen var att besöka det välbesökta ABBA-museet men när vi fick veta att det var fullt sprang vi över till Liljevachs istället.
 
En och en halv timme senare var vi klara och tog en kort promenad till Gröna Lund för att ladda upp inför dagens pass.
 
När jag slutat klockan 18.30 blev det en timme i personalrummet där de som fortfarande jobbade hade rast & tillsammans med ett gäng blev det en massa snack och skratt när vi hoppade från ena samtalsämnet till det andra. Och vad pratade vi om? Tja, vad sägs om olika kreativa sätt att skada sig på jobbet? Som att framför ett gäng med väntande gäster böja sig under spärrarna och sedan halvt slå sig själv medvetslös genom att slå huvudet i den inte så mjuka metallstången? 
Sedan var det vidare till alla olika funktioner som en häftapparat kan fylla - som att häfta ihop en gylf som gått sönder. Eller topplessa vakter... Ska nog kanske inte gå in närmare på den där!
 
Idag blev jag varse om exakt hur härliga arbetskamrater man får sitta och luncha med & det är inte utan att man ser fram emot morgondagens tio timmars pass!
 
Nu är det dags för popcorn! Trevlig fredag!
 
 
Abba-museet - Gröna Lund - fredag - häftapparat - pepsi max - popcorn