Hänt på Friskis

När resten av kontoret spelade pingis, drack öl och njöt av fredagskvällen tog jag mig till gymmet. Efter fyrtio minuters cyklande kände jag mig fortfarande duktig och bestämde för att fortsätta konditionsträningen med crosstrainern. Hög på adrenalin blev det ytterligare tio minuter på crosstrainern och när jag till slut tryckte på stoppknappen kände jag mig oslagbar. I god gym-anda hämtade jag hushållspapper och en flaska med rengöringsmedel och torkade av maskinen innan jag gick för att ställa tillbaka flaskan.

På ett sätt älskar jag när sånt här händer. För då har jag något underhållande att skriva om. Men just när det hände var det inte så jätte... Eller äh, jo, jag ska inte ljuga, det var jäkligt roligt till och med då.

Redan här vill jag påpeka att jag har gjort det här tidigare, hundratals gånger tidigare och det här har aldrig, aldrig någonsin hänt förut. För jag är en försiktig person. För när de klumpiga inslagen i vardagen ändå inträffar gör jag mitt bästa för att inte göra dem ännu värre – så ja, man kan med all rätt säga att jag brukar vara väldigt försiktig.

Hurtig som jag kände mig svingade jag flaskan och… För den som inte varit på Friskis på Kungsholmen bör det nämnas att just denna Friskis anläggningen har sina crosstrainers en våning upp och våningen en trappa ned som man ser ut över när man låtsas springer är avsatt för vikter och annat och därmed aldrig folktom. Så när jag svingade flaskan och den väldigt snyggt missade hela bänkskivan flög den inte in en vägg utan rakt över kanten och ned mot de som stod där nere och utövade gymnastiska övningar.

Som tur var är gymmet bara halvfullt en fredagskväll och flaskan träffade i alla fall ingen.

Stockholm - fredag - friskisosvettis - kungsholmen