på Wilmer kaffebar

Då har jag precis fredagsfikat med en domare på Wilmer kaffebar, runt hörnet från Stockholms tingsrätt. För att tydliggöra, jobbar domaren alltså på tingsrätten och inte på kaffebaren. 


 

Ni vet att det finns få saker som jag gillar mer än att dricka en kopp kaffe i sällskap av en domare. Inte för att det är något som händer överdrivet ofta. Visserligen dricker jag väldigt ofta kaffe men inte med domare. Jurister ja… Hursomhelst, det roligaste var när en ny bekant (ja, det kan man kalla hen) som sammanfattade min Instagram-feed med att deklarera att jag verkar dricka väldigt mycket kaffe… och vin. Helst rött. 

Vilket inte på något sätt är fel. Egentligen. Men något missvisande. För ja, jag dricker en hel del kaffe och visst det kan hända att jag 85 % av gångerna jag träffar en kompis gör det över ett glas vin. Däremot måste jag i mitt försvar säga att det då brukar vara resultatet av ett gemensamt beslut. Jag råkar helt enkelt ha vänner som uppskattar ett glas vin. 

Det jag refererar till och som jag absolut älskar, det är att upptäcka nya ställen. Som den proffs jag är inom att Fika har jag kommit på en ny teori. Teorin lyder att det som kännetecknar ett bra kafé är vilken kvalité den espresso som de serverar håller och hur mycket de tar betalt för en riktigt bra kopp. Som en dubbel espresso som kan bli din för bara 20 kronor! 

Wilmer kaffebar är lagom mysig, musiknivån på en bra nivå för den som vill jobba och det hänger till och med ananas-dekoration i fönstret. Och alla vet att livet blir lite bättre av att hänga upp ananas! 

Så nej, det finns få saker jag gillar mer än att en fredagseftermiddag dricka en kopp kaffe i sällskap av en domare, i synnerhet när det innebär att jag får lägga till ett kafé på min lista över bra kaféer. 

Förresten, 

(jag vet att Fika eller Kaffedrickandet inte är en sport. Kan du tänka dig om det fanns en sportgren där man skulle dricka kaffe? Det skulle ju vara lite konstigt. Eller hur? Men om vi nu för skojs skull skulle låtsas som att det var en sport. Herregud!! Förstår du hur duktig jag skulle vara? Jag skulle vara en OS guldmedaljör. Som Michael Phelps i att dricka kaffe.) 

Kaffe - michael phelps - rådhuset - rödvin - stockholms tingsrätt - wilmer kaffebar
1
Amanda Jona [SPONTAN]

Haha jag hade lätt kollat på den OS-grenen ;)

Svar: Eller hur?! ;)
Sara Sharifpour