The exhibition of Tutankhamuns tomb

     A couple of days a go I visited an exhibition of Tutankhamuns tomb with my parents.
 
Here are parts of the exhibition in pictures. 
 
          
 
       
 
         
 
Efter tre timmars vandrande runt på utställningen tog vi en biltur till Kista Gallerian där vi njöt av en välbehövlig energikick. Jag tog sushi medan mamma och pappa valde varsin rätt från den persiska restaurangen. 
                         
 
         
Du vet den där scenen i Mumien där skaraberna väller ur marken och sköljer över människorna och lämnar kvar deras skelett? Min far insisterade på att köpa något litet till mig från utställningen och den här lilla färglada klicken hittade sin plats vid ytterdörren. / A souvenir from the exhibition. A scarab that immediately found its place by the front door. 
 
 
Frihamnen - Stockholm - tutankhamun
2
Amanda Jona [SPONTAN]

Men åh så spännande, var var denna utställning? Jag älskar verkligen egyptisk mytologi och har varit vid pyramiderna i Giza två gånger så detta skulle jag så gärna vilja gå och se också! :D

Svar: Superspännande! Den håller till i Frihamnen magasin 9, längst bort men väl värt turen dit :) Åh gud vad häftigt! Har pyramiderna på min lista av ställen att besöka! :D
Sara Sharifpour

Christine's Stories - Cape Town Edition

Säger som Amanda: egyptisk mytologi är sjukt intressant! Fin liten scarab också :)

Svar: Visst är det?! :) Tack, blev lite förälskad i den.
Sara Sharifpour