En zigenares dagbok

Med en månad lång flängande att se fram emot är det svårt att inte falla för frestelsen att utöka månaden. I synnerhet när jag kommer befinna mig på resande fot. Vilket är varför jag sitter på flygplatsen och dagdrömmer om New York, Paris, Berlin, Wien och Rom. En av vilka faktiskt faktiskt är ett av stoppen på reseplanen. Yay. Men tillbaka till det här med att falla för frestelsen. Alla som har varit ute på en längre resa vet vad jag menar. För även om längtan till en egna säng kan slå till när man hamnar på ett 2-stjärnigt ställe, så blir man sugen på att bege sig ut nästan så snart man är tillbaka efter en resa. 
Jag är ganska säker på att det är vetenskapligt bevisat att resa är beroendeframkallande. 
 
Fast det kan ju vara bara jag. Tjejen som alltid älskat att leva ur min resväska och ständigt vara på resande fot - ända sedan jag var 20 och spenderade somrarna på en färja i Visby och de kallare säsongerna någonstans mindre idylliskt. Som tycker att det inte finns något bättre än att planera en resa med flyg, tågbiljetter, saker att göra och innan man kommer till det underbara utforskandet. Saker att se, äta, göra. Gaahhh. 
 
Medan vissa tjejer (och killar för den delen - ingen diskriminering här!) shoppar efter skor på sin fritid brukar jag själv shoppa efter nästa äventyr. 
 
Är fortfarande nyfiken på att se var jag befinner mig i slutet av året. :D 
 
London - New York - Temptation - Travel - paris - resa