Mat eller kaffe?

Sitter vid datorn här i Högskolans bibliotek för, förhoppningsvis, sista gången på minst fem månader. Alla papper är nu iväg faxade och det enda som saknas nu är prylarna som måste inhandlas. Vilket, som vi alla vet, innebär att jag får springa runt i massvis med butiker och köpa in allt jag vill ha, hrm, jag menar behöver utan att få dåligt samvete att mina pengar spenderas på annat än kaffe.

Eh....

Stryk det sista. Okej mitt kaffe "beroende", som vissa kallar det är visserligen inte bra. I synnerhet nu när jag börjar på universitet och kan kalla mig själv för en student. I ordet student infattas, kanske omedvetet, att man under en period i framtiden kommer vara fattig och få leva på nudlar och billigt rödvin. Som jag läste i hig's skoltidning, Högtryck.

Vilken tur att jag både gillar nudlar och älskar rödvin. Jag kan däremot säga att jag, troligtvis kommer vara villig att skippa nudlarna och istället springa till närmaste Starbucks och inhandla timmens, eller "dagens" kaffe ;)