Caramell varvat med Snickers

Efter radiotystnad i nära 2 månader fick jag äntligen ett sms från Caramell där hon föreslog bio senare samma kväll. Tyvärr blev det som vanligt dålig tajming eftersom jag redan har en bio-dejt i veckan, då jag, Elena, Maria och Freddy kl. 21.00 äntligen ska se Sex and the City på SF. Istället bestämde vi oss för en fika på stan och klockan 19.30 träffades vi utanför Wayne's Coffé. Efter lite snack om det regniga svenska sommar vädret insåg vi att det skulle vara omöjligt att ta oss längre än upp till Wayne's (det spöregnade). En kladdkaka och en pepparlax senare, satte vi oss och började redogöra hur vi spenderat vår tid under de senaste månaderna. Mycket tjejsnack blev det, och lika kul som alltid att träffa Caramell. 
     Det visar sig att vi båda kommer spendera nästa år utomlands för diverse studieplaner, för mig är det inledningsvis ett halvår medan hon kommer lämna Sverige i 6 år.
     Kommer sakna dig men å andra sidan har vi ett extra land vi får utforska när vi hälsar på varandra ;)

Innan sms:et satt jag på George i fyra timmar och jobbade med det pm jag skulle haft in för flera veckor sen. Inte stressigt alls!! Men sitter jag och stressar upp mig? Nejdå, jag ritar, läser lugnt i dagens metro medan jag smuttar på en Snickers latte. Måste verkligen lära mig att inte se på kaffe som en nödvändighet för att ta mig till nästa dag. Men, med morgondagens läkarbesök i tankarna så "förtjänade" jag dagens latté och troligtvis den jag förutspår att jag kommer köpa imorgon.
Jag menar, efter den gråtattack som troligtvis kommer komma i läkarens väntsal, och depression som kommer följa, kommer jag behöva nåt som hjälper mig igenom dagen. Sorgligt men sant.