Summer nights

Ikväll visar de en av mina nya favorit serier på teve. Cashmere Mafia. Ännu en serie om starka kvinnor som har jobb i höga maktpositioner och ändå har tid att klä sig i de senaste dräkterna och klackarna från Prada, D&G och Michael Kors. För att nämna några namn.
     Älskar dessa serier eftersom man verkligen blir motiverad till att plugga och satsa på sina drömmar, oavsett om man vill bli kläddesigner, ekonom eller advokat. Inte för att jag vill bli någon av de nämnda men ni fattar vart jag vill komma.
    Det är måndagen.

Steg in i mitt rum där doften av nyklippt gräs hade hittat sin väg in genom den öppna balkongdörren. När sedan låten "Why don't you and I" av Alex band, på min playlist började spelas i vardagsrummet, kom äntligen Känslan.
Sommar känslan från tidigare sommar. Från de gånger jag suttit i balkongen med mina systrar och bara snackat om allt möjligt och bara skrattat och skrattat. Från när jag var liten och kusinerna från Göteborg kom till mormor där hela släkten samlades mot veckosluten och lagade persisk mat och skvallrade om det senaste. Mot slutet av kvällen då alla barn som lekt och sprungit runt huset och föräldrarna som stått i köket satte sig i det lilla vardagsrummet, och slappnade av med en kopp Yellow Label tea, persiska godisbitar och nötter.
Eller från tiden i Uddevalla då kvarterets barn fortfarande var ute när solen börjat gå ned vid tio tiden.

Den kommande sommaren är välkommen. Nu tar den sista systern studenten och själv har jag äntligen bestämt mig vad jag ska göra. Jag kan inte sluta le när jag tänker på att jag inte kommer vara i Sverige länge till, vilket innebär att sommaren kommer bli full av flört, bad och sena filmkvällar.

xxx sol & kram
1
Angelica

Vart ska du åka??? Vad har du skaffat för planer du inte delgett mig?