Synsam i Visby

Morgonpasset som har lett till en ökning i min konsumption av Redbull. Eller snarare en mild upptrappning. Kaffe är den andra synden. Inte för att det som serveras på båten är särskilt gott men kaffe är trots allt kaffe.
Denna onsdag passerade lugnt när dagen började med ett gäng med trevliga passagerare och ett par söta killar. Inget dåligt pass. När passet var slut blev det en låång promenad hem under den varma solen. Hade varit jätteskönt om man inte varit klädd i uniformen som består av svarta strumpbyxor, en svart kjol som kommer till under knäna och en vit skjorta.

En jogging runda följde promenaden. Tyvärr förstörde ett besök hos Synsam i Visby hela dagen där jag stötte på en "optiker" som fick mig att tappa hoppet för intelligens-nivån där. Efter att hon räknat upp priserna för månadslinser och dagslinser, frågade jag om jag fick se prislistan. Det var tydligen något de inte fick visa, så jag fick helt enkelt höra henne rabbla upp dom och komma ihåg det. Lätt efter en 10-timmars arbetspass. Under hela dagen ringde de tre samtal till Synsam i Gävle för att kolla mina uppgifter, om jag fick använda månadslinser (som jag haft i över sex år) eftersom jag de senaste månaderna själv bestämde mig för att prova på endags- linser. Nu har jag alltså ett par endagslinser kvar och får inte köpa månadslinserna förrän imorgon.

Jag får väl hoppas att de lyckas nå Synsam och inte bestämmer sig för att ta några för många fika pauser under dagen, så jag får mina linser.

Aja, nu är det dags att kyla nerverna lite inför morgondagens 10-timmar på båten.