Vill. Resa. Nu!!!

Jag vill resa!!! Tre ord som sammanfattar mig just nu.

En sommar i Frankrike, tre månader i Brighton och nu senast ytterligare ett par månader vid Sveriges egen västkust. Varför jag valde att stanna i detta kalla land är ett mysterium även för mig, så fråga inte varför. Gjort är dock gjort och kan inte tas tillbaka. Så då är jag tillfälligt parkerad i min gamla LILLA barndomsstad Uddevalla, a.k.a Zombiestaden. För efter nästan tio år i, inte särskilt stora men otroligt mycket större är U-valla, känns det ju som en nedgradering. Enda bonuset är mina dagliga turer till Götet där jag har möten med mina smått galna, knäppa men o så underbara tjejkompisar! Härligt, visst. Men rastlösheten börjar bli alltför mycket och just nu letas det förfullt efter biljetter mot Gävle-stad.

Det var en dag för två år sedan, då två flickor packade sina mest värdefulla skor och satte sig på planet som skulle flyga dem mot deras nya hemland. Destination: USA. I ett år levde tjejerna i New York.
En annan flicka åkte till Irland när rastlösheten var för stor. För några månader sen flög en pojke till Buenos Aires för att plugga språket. Spanska alltså. För dryga ett dygn sedan var det dags för ytterligare en ur bekantskapen att lämna landet. Denna gång var det Australien som var målet.

Min poäng: Alla lämnar ju landet för fasiken! Jag vill också bort!

Tills det att pengarna uppenbarar sig på kontot är det en timmes turerna till Götet som förgyller vardagen.
En resa senare och flertal timmar framför teve-burken är det dags att säga godnatt!
1
Angelica

Alla lämnar landet utom jag! ;) Så stanna med mig! hehe :D