Nära, kära & min nya trenchcoat

När man fyller år är det många som börjar få ångestfyllda stunder över hur gamla de egentligen är och vart livet är på väg. Efter att ha varit med om större livsförändringar har jag märkt att lite det är värt att fylla upp dyrbar tid med ångest när man kan njuta av allt annat som pågår runtomkring en.
Som exempelvis att man på något sätt lyckats hitta en eller kanske till och med flera personer som faktiskt bryr sig om dig! Då menar jag verkligen bryr sig - och skickar spontana sms för att kolla så att du mår bra och inte bara hör av sig när det är dags att gå ut och festa.
Eller ta familjen som kommer och hjälper dig när du verkligen behöver dem. Den som flyger i timmar för att besöka dig ett par timmar, för att se till att du mår bra och sedan återigen hoppa på ett flygplan för att resa åter hem.

Efter ett år då jag har jobbat, lärt känna otroligt många nya och även förlorat så har jag äntligen insett vikten av betydelsen nära och kära.

Då var jag ett år äldre och ingen ångest över åldern än. I synnerhet inte när jag precis inhandlat jackan jag ska inviga våren med! En riktigt läcker beige trenchcoat med leopard mönster i kontrast till min röda som under två år använts ordentligt. Det är när man avslutar med att berätta att man är helt totalt förälskad i en jacka som man inser... Man är lite mode-beroende trots allt.