Det underbara studentlivet - sockerchock och chokladdränkt glass!

Okej. Att den ursprungliga tentan raderades var inte bra. Det förstår ju till och med jag. Men, efter att ha suttit inlåst i mitt lilla rum hela dagen, med endast en utflykt till Ica nära för att fylla på mitt förråd med White tiger energidricka, har dagen ändå inte sugit så hårt.

Tentapluggandet är inte enkelt, det är skitsvårt, stressigt som fan och framkallar gråtattacker vid ologiska tillfällen - som när Barney Stinson inser att han är förälskad i Robin som inte kan lämna sin pojkvän. Gud, vad tårarna rann på den?!!

Däremot förenklas tentapluggandet av ett par olika saker:

1. En killer playlist med följande låtar: (Vill du ligga med mig då?, I will always love you (Whitney Houston i ära), Välkommen in (Maggio), Strawberry Weed (Ceasers) och Vart jag mig i världen vänder.
2. STORT förråd med energidryck.
4. Kaffe! Kaffe! Kaffe!
5. How I met your mother!
6. Ett samtal med mamma!

Det kan vara sockerchocken som precis slagit till efter den chokladdränkta skål med vaniljglass och maränger jag precis har slukat upp, eller så kan det vara koffeinkicken av espresson jag balanserar på datorns kant...
Vart det än kommer ifrån, kan jag inte med gott samvete sörja att jag sitter fast i mitt rum med en tenta som måste skrivas!

Ibland är studentlivet underbart! Allt till trots!