Invigning av praktik

För det första så är det absolut nödvändigt att för fyrtiosjunde gången säga hur mycket jag älskar utsikten från mitt rum. Och det är mycket möjligt att någon utomstående skulle kunna ta en titt och avfärda den som "helt okej" men jag står fast vid att det är underbart. Tänk vad lite kvällssol kan göra för att framhäva himlens alla nyanser. Oj, det var inte meningen att det här skulle börja poetiskt.


Ursäkta.Det var verkligen inte min mening. Nej, det här inlägget ska handla om det som brukar hända vid den här tidpunkten på året, överlämningen från sommar till höst.
 
Ja, sommaren har varit... i brist på bättre ord: fantastisk! Och javisst brukar det alltid vara lite vemodigt att lämna sommaren och solen bakom sig för en termin som härjas av mörker. Dock måste jag säga att vemodigheten inte riktigt innefunnit sig. Vilket självklart kan bero på att skolbänken denna termin bytes ut mot fyra månader på Damernas Världs redaktion. Man kan ju fråga om jag har sett fram emot det, en fråga som helt enkelt besvaras med: JAAA!
 
Så idag invigdes praktiken med en tur till Filmhuset tillsammans med min handledare där vi fick se höstens kommande filmer. Biohösten är garanterad. Och sedan bar det av till redaktionen för introduktion. Efter en dag fylld med information och nya intryck ser jag fram emot morgondagen och en spännande termin.
 
Nu är det snart läggdags och innan dess ska det bli en kopp te med grannen.
 
På tal om grannar så kommer jag & min partner in crime snart bli grannar - ännu ett tecken på att det kommer att bli en riktigt bra höst. <3
Stockholm - damernas värld - filmhuset - sommaren