Till min granne Sue

Förkylning dag 3. Jag har insett något: Jag hatar att vara sjuk!
 
Ja, jag vet. Vem gillar egentligen att vara sjuk liksom? Men, när jag säger att jag hatar att vara sjuk, då menar jag HATAR. Jag är nämligen fast övertygad att det finns de som visserligen ogillar att vara sjuka, men har ett sunt sätt att hantera det. Antingen ligger de i soffan, uppkurad under ett täcke och passar på att se alla den där löjligt mysiga favoritfilmen som får en att må lika bra varje gång. Fast man redan har sett den ungefär 104 gånger. Vi vet alla vilken film jag menar så vi behöver inte ens nämna den. Under täcket stannar denna person tills huvudet blir någorlunda klart och man inte längre känner sig odrägligt hängig.
    Filmen är Pretty Woman! Bara så du vet.
Sedan finns det de som dricker lite te med honung, tar några alvedon och sedan struntar fullständigt i att dom är sjuka.  Och går ut till puben på söder där de spenderar hela kvällen innan de dagen därpå vaknar och mår ännu sämre.
 
Jag antar att båda ovannämnda sätt kan klassificeras som något sunda sätt att hantera en förkylning.
Själv vill jag bara bli frisk. I vanliga fall brukar jag se till att ha ett förråd av alvedon, Kan jang, vicks, vitamin C, kiwi, honung, ingefära och en variation av halstabletter hemma.
 
Så blev jag helt plötsligt jättesjuk i tisdags efter att ha stått ute i kylan för att filma ett nyhetsinslag. Med bara fyra av mina sex måsten i förrådet. Då har jag sällan varit lyckligare över att ha en granne som tidigt på morgonen kliver ur sängen och springer iväg till Ica för att handla åt mig. Tack till bästa Sue!
 
Jo, just det ja. Jag hatar att vara sjuk. Så jag har varit sängliggandes i två dagar, och med jämna mellanrum proppat min kropp full med huskurer à la mormor. Det enda som jag hatar mer än att vara sjuk, är hur roligt alla andra som inte är sjuka verkar ha det i detta exakta ögonblick.
Som min granne Sue som först berättar att hemresan inte blir av utan att hon stannar här. Kort därefter deklarerar hon att hon minsann ska ut ikväll.
Hopp.
Samtidigt laddar min granne Robin inför en utgång med en vän för att fira födelsedagen.
 
Återigen, jag hatar att vara sjuk. Och det enda som är värre är att veta allt man hade kunnat göra om man inte var det. Från och med nu ska jag aldrig ha på mig den tunnare jackan för att den är snygg. Utan kommer från och med nu alltid välja den tjocka vinterjackan och en rejäl halsduk. Så det så.
 
Eller, okeeej, kanske inte alltid...
 
Sue - förkylning - grannar - jag hatar att vara sjuk - studentliv
1
Ange

Hoppas du mår bättre :)

Svar: Det gör jag, tack! :)
Sara Sharifpour