Födelsedagsfirande del 1

I söndags fyllde jag 28. Eftersom söndag inte riktigt anses vara den bästa dagen att samla kompisar för fest - utan snarare ångestdagen innan jobb och skola kickar igång på måndagen - så bestämde jag mig för att fira stort på lördagen.
Planen: bubbel och mingel hos mig följt av middag på Kornhamnstorg no 53.
 
Prick 18.15 plingade Frida även kallad the best friend på dörren. Eftersom jag inte hunnit särskilt långt i påklädningsfasen, släppte jag in henne innan jag sprang in till badrummet för att snabbt dressa upp mig. När jag klev ut stod Frida vid bordet med en chokladtårta intill sig.
"Grädde runt eller ovanpå tårtan?" Smått mållös gick jag fram till tårtan som hon bakat. När chocken lagt sig bestämde vi oss för att chokladtårtan såklart måste vara gömd under ett täcke av grädde. För det bästa med en tårta är ju att skära upp den för att upptäcka att det är choklad.
 
Innan resten av tjejerna anlände lyckades vi med lite teamwork få upp en flaska bubbel. Vilket självklart innebar att vi satt på golvet och fick ur oss ett skrik när korken flög upp i lampan.
 
Klockan sju började gästerna droppa in och ganska snart var det huset fullt. Vi var visserligen bara sex personer. Men i ett litet rum på 16 kvadrat så är det huset fullt. Bara ifall du inte redan visste det.

Så det var en gång en blondin från Gävle, järngänget med Frida och Annie, som numera är bosatta i Stockholm, Lotta som även hon bytte västkusten mot storstaden och så Cecilia som utan tvekan skulle klara sig bäst på skidbacken.
 
Två timmar senare, med lite tårta och en massa bubbel i kroppen målade vi läpparna röda och drog på klackarna innan vi lämnade lägenheten.
Kornhamnstorg no 53, som jag fått rekommenderat av concierge-vännen, var placerad i utkanten av Gamla stan. Med Krogveckans meny på bordet fick vi in varsitt glas vin. Det var en fantastisk förrätt och en ännu godare huvudrätt. Ja, det kommer definitivt bli fler besök där och repris av oxfilén som var godare än god. Snack om resor, besöken till damernas där ytterligare tio minuter spenderades med att ta selfies, och tjejsnack om annat som stannar vid bordet avlöstes av att en av tjejerna hoppade upp på sin stol för att ta en snygg bild med den perfekta vinkeln.
 
Strax efter 01 skiljdes vi åt för några timmars sömn innan....

Tårta, blommor och bubbel! 


Så kommer den här på posten, av fantastiska Eldina Rovcanin. 

Tårtan av bästa vännen. Tack igen!! 


Kvällens födelsedagsoutfit. 
Kornhamnstorg no 53 - Stockholm - födelsedag - gamla stan - tjejer - tårta